Ekip
Sanat tarihçisi, küratör, yazardır. İstanbul Teknik Üniversitesi Sanat Tarihi programında doktora yapan Abıyeva lisans eğitimini MSGSÜ Sanat Tarihi Bölümü’nde ve Milano, Brera Akademi’de aldıktan sonra “Tiraje Dikmen’in Sanatı ve Hayatı” başlıklı teziyle MSGSÜ Batı Sanatı ve Çağdaş Sanat yüksek lisans programından mezun oldu. “1950’lerde Paris’e giden ressamlar bağlamında Tiraje Dikmen” konulu araştırmasıyla 2017’de SALT Araştırma Fonu’nu kazandı. Abıyeva, 2015-2017 arasında Maçka Sanat Galerisi’nin 40. Yıl Projeleri için arşiv sorumlusu olarak çalıştı ve arşiv sergilerine katkıda bulundu. 2017-2020 arasında özel bir koleksiyonda ve Arter’de araştırmacı olarak çalıştı. Makaleleri 2015’ten itibaren Sanat Dünyamız, Varlık, PRŌTOCOLLUM, Genç Sanat Dergisi, Istanbul Art News, Birikim, Argonotlar gibi süreli yayınlarda yer alan Abıyeva'nın 2022’de “Çağdaş Resmin Dervişi” adlı, sanatçı Murat Sinkil'in sanatını ve yaşamını ele aldığı monografik kitabı yayımlandı. "Gerçekte Olmayan Şeylerin Zihinsel Tahayyülleri” (Summart Sanat Merkezi, 2022), “Bir Başka Sanatçı Kadınlar Atlası” (Tophane-i Amire Kültür ve Sanat Merkezi, 2022), “Olağanüstü Denklikler, İnce Benzerlikler” (Mixer, 2021) sergilerinin küratörlüğünü üstlendi. 2023’te Clemens Wolf'un Sanatorium’daki “REMIX-Material Archeology” ve Ekin Saçlıoğlu’nun ArtSümer’deki “Parçalı” sergilerinin katalog metinlerini yazdı. Abıyeva, Yıldız Teknik Üniversitesi'nde “Sanat Yapıtlarının Pazarlanması” dersini vermektedir.
Danışma Kurulu
Galatasaray Lisesi’nin ardından lisans derecesini İstanbul Üniversitesi Sanat Tarihi Bölümü'nden, yüksek lisans derecesini Boğaziçi Üniversitesi Tarih Bölümü'nden aldı. Doktorasını İstanbul Teknik Üniversitesi'nde “Pera’da resim üretim ortamı 1844-1916” başlıklı teziyle tamamladı. Yeniyüzyıl ve Cumhuriyet gazetelerinin sanat ve kültür bölümlerinde muhabir olarak çalıştıktan sonra on yılı aşkın bir süre Galatasaray Lisesi'nde sanat tarihi ve tarih dersleri verdi. 2009 yılından bu yana Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat Bölümü Sanat Yönetimi Programı'nda öğretim üyesidir. Verdiği dersler arasında "Kültür Politikaları", "Sanat ve Eleştiri" ve "Tasarım ve Sanat" gibi dersler bulunmaktadır. İstanbul Fransız Kültür Merkezi, Deniz Müzesi ve Pera Müzesi'nde çeşitli sergilerin küratörlüğünü yapmış olan Seza Sinanlar Uslu, akademik araştırmalarını sürdürmektedir.
İstanbul Bilgi Üniversitesi’nde Sahne ve Gösteri Sanatları Yönetimi lisans eğitiminin ardından Pazarlama İletişimi alanında yüksek lisans yaptı. 2010-2022 yılları arasında İstanbul Kültür Sanat Vakfı, Doğuş Yayın Grubu ve ATÖLYE'de iletişim, topluluk ve programlama ile proje yönetimi gibi farklı alanlarda görevler üstlendi. Ayrıca 2015 yılında kültür sektöründeki profesyoneller için bağımsız bir platform olan kültür.limited'i kurdu. 2022 yılının ortasında serbest çalışmaya başlayan Emre, Haziran 2023'te kültür yönetimi danışmanlığı şirketi Espas'ı kurdu. Yeditepe Üniversitesi’nde Sanatta Pazarlama dersini veren Emre’nin kültür yönetimi, kültür politikaları ve popüler kültür üzerine yazıları Calling, Cumhuriyet, Gazete Duvar, Istanbul Art News, GQ, T24, Vogue ve Zero gibi mecralarda yayınlanıyor. Emre ayrıca 2017 yılından beri bağımsız sanat yazarı olarak AICA Türkiye (Uluslararası Eleştirmenler Derneği) üyesidir.
1998’de Anadolu Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Seramik Sanatlar Bölümü'nden mezun oldu. 2008-2010 arasında Yıldız Teknik Üniversitesi Sanat ve Tasarım Fakültesi Müzecilik Yüksek Lisans programında öğrenim gördü. “Müze Mevzuatı Çerçevesinde Türkiye’de Müzeciliğin Yönetsel Açıdan İncelenmesi” başlıklı teziyle 2023’te mezun oldu. Müzecilik alanında çalıştığı on dört yıl boyunca Kocaeli Kent Kültürünü Araştırma ve Geliştirme Merkezi, Imre Thököly - Ilona Zrínyi Anı Evi, SEKA Kâğıtçılık Müzesi Araştırma ve Geliştirme Projesi, İstanbul Arkeoloji Müzeleri’nde müze araştırmacısı, Sait Faik Abasıyanık Müzesi, Darüşşafaka Müzesi ve Beşiktaş JK Müzesi’nde yöneticilik yaparak müze yönetimi konusunda uzmanlaştı. Cürgen Gültaş, müze, bilim merkezi, sergi gibi çeşitli projeler ile kurumsal hafızanın oluşturulması ve geliştirilmesi konularında çalıştı. Müzebilim alanında ulusal ve uluslararası seminer ve sempozyumlarda bildiriler sundu. Artdog, İstanbul Art News, Arkeoloji ve Sanat, Medium gibi platformalarda kültür mirasının korunması ve müzecilik mesleği üzerine yazı ve röportajları yayımlandı. Canan Cürgen Gültaş, 2024’te müze ve sergi projelerinde, kurumsal hafızanın oluşturulması ve geliştirilmesi konularında seminer, müze yönetimi ve danışmanlık hizmeti veren Terrramemoria©’yı kurdu.
Boğaziçi Üniversitesi Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler mezunu olan Akbulut, üniversite dönemi boyunca çeşitli sinema dergilerine eleştiri ve röportajlar yazdı. 2010 yılından itibaren güncel sanat üzerine yazmaya başladı ve Gazete Duvar, Sanat Dünyamız başta olmak üzere birçok yayına güncel sanat alanında katkı koydu. Akbulut 2018-2020 yılları arasında sanatta ve medyada sansürü ve otosansürü ele alan Susma Platformu’nda editör olarak çalıştı. 2017 yılında Türkiye’nin ilk gazetecilik bültenlerinden biri olan Güncel Sanat Bülteni’ni ve 2020 yılında Argonotlar Güncel Sanat yayınını kurdu. Halen Argonotlar'ın Kurucu Yayın Yönetmeni olarak çalışmalarına devam ediyor.